hoofdmenu | Zoek op Categorie | Zoek op Trefwoord | Nieuw | Zoeken | Bijbel

 

Bekijken Bijbelteksten

Trefwoord 
Wijzigen
Steen

Categorie

Toelichting

Bijbelteksten
Ezechiel  11  : 19
Ik zal hun één hart geven en een nieuwe geest in hun binnenste, en Ik zal het hart van steen uit hun lichaam verwijderen en hun een hart van vlees geven. (NBG-vertaling)

De wet kwam op stenen tafelen. En de mensen vonden het zwaar om zich aan de tien geboden te houden. En wie het wel lukte om zich aan de meeste wetten te houden, zou hard van hart zijn. En dat is wat Ezechiël zegt over het nieuwe verbond. God wil ons een hart van vlees geven: een hart dat gevoelig en ontvankelijk is voor de aanraking van God. We horen niet hard van hart te zijn. Als je veel bezeerd bent, gebeurt dat soms. Je kunt naar de kerk gaan, maar niet echt tijd doorbrengen met God. Maar als je echt tijd gaat vrijmaken voor God, dan begin je met andere mensen te willen liefhebben. En God verzacht je harde hart. En één van de dingen die gebeurt, wanneer je hart zacht wordt, is dat je barmhartig wordt. Je bent bereid om mensen genade te verlenen. En je leert dat liefde altijd het beste gelooft. Liefde gelooft het allerbeste.

Bron : Joyce Meijer, aflevering 2, Family7
Johannes  8  : 7
Doch toen zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op en zeide tot hen: Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar. (NBG-vertaling)

Toen de schriftgeleerden en de farizee?n bleven aandringen, richtte Jezus zich op en zei: "Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen."

Dit schriftgedeelte gaat over de de vrouw die betrapt was op overspel en de schriftgeleerden en farizee?n vonden dat zij hiervoor volgens de wetten van Mozes gestenigd moest worden en zij wilden weten wat Jezus hiervan vond. Jezus zei toen: "Laat hij die zelf nooit zondigt, de eerste steen maar gooien!"
Openbaring  9  : 20  (C)
En wie van de mensen overgebleven waren, die niet gedood waren door deze plagen, bekeerden zich toch niet van de werken hunner handen, om de boze geesten niet (meer) te aanbidden en de gouden, zilveren, koperen, stenen en houten afgoden, die niet kunnen zien, noch horen of gaan; (NBG-vertaling)

Beelden of iconen mogen wij niet aanbidden. Het vereren van beelden is het aanbidden van boze geesten. Wanneer heidenen, Katholieken, of leden van Orthodoxe of Koptische kerken beelden of iconen vereren, zijn zij eigenlijk, volgens het woord van God, boze geesten aan het aanbidden.

Bron : Roy Davison

   Bijbeltekst toevoegen

 


  Terug


Versie december 2009