hoofdmenu | Zoek op Categorie | Zoek op Trefwoord | Nieuw | Zoeken | Bijbel

 

Bekijken Bijbelteksten

Trefwoord 
Wijzigen
Daden (goede werken)

Categorie

Toelichting

Bijbelteksten
Spreuken  19  : 17
Wie zich over de arme ontfermt, leent de HERE; Hij zal hem zijn weldaad vergelden. (NBG-vertaling)

Wie arme mensen helpt, is een vreugde voor de Here; Hij zal hem daarvoor belonen.
2 Korinthiers  11  : 13  t/m 15
Want zulke valse apostelen zijn bedriegelijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van Christus. En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts. Zo is het dan niets groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als waren zij dienaars der gerechtigheid; van welke het einde zal zijn naar hun werken. (Statenvertaling)

Schijnapostelen zijn het, die zich door oneerlijk te werk te gaan voordoen als apostelen van Christus. Dat is ook geen wonder, want niemand minder dan Satan vermomt zich als een engel van het licht. Het ligt dus voor de hand dat ook zijn dienaren zich voordoen als dienaren van de gerechtigheid. Maar ze zullen krijgen wat ze verdienen. (NBV-vertaling)

Zoals er valse christussen zijn, zijn er ook valse apostelen. Een apostel is iemand die gezonden is, een gezant. Een valse apostel is iemand die valselijk beweert dat hij door God gezonden is. Valse apostelen staan in dienst van de satan.
Efeziers  2  : 10
Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij in dezelve zouden wandelen. (Statenvertaling)

Want hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid. (NBV-vertaling)

Ver voordat ik geboren werd, heeft Hij bedacht welke goede werken ik zou kunnen gaan doen, welke plaats ik mag innemen in het door Hem ontworpen plan. Er ligt een goddelijke roeping op mijn leven. Mijn leven wordt niet langer bepaald door mijn dromen of door mijn plannen in het leven. In mijn leven gaat het om Gods plan voor deze wereld, waarin Hij ook voor mij een unieke plaats heeft uitgedacht. Deze gedachte wordt in Paulus' brief geschreven aan de Efeziërs.

Bron : "God speelt geen enkele rol in mijn leven" van Wilkin van de Kamp, blz. 16
Titus  2  : 7
Betoon uzelven in alles een voorbeeld van goede werken, betoon in de leer onvervalstheid, deftigheid, oprechtheid; (Statenvertaling)

Geef zelf met goede daden het voorbeeld, laat je leer zuiver en waardig zijn. (NBV-vertaling)

Wees hun tot voorbeeld door alle goede dingen die u doet. Laat uit heel uw leven blijken dat u de waarheid liefhebt en serieus neemt.
1 Johannes  3  : 18
Kinderen, we moeten niet liefhebben met de mond, met woorden, maar waarachtig, met daden. (NBV-vertaling)

Wij moeten echt van elkaar houden en het uit onze daden laten blijken.
Openbaring  20  : 12
En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is: en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken. (Statenvertaling)

Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. (NBV-vertaling)

   Bijbeltekst toevoegen

 


  Terug


Versie december 2009