hoofdmenu | Zoek op Categorie | Zoek op Trefwoord | Nieuw | Zoeken | Bijbel

 

Bekijken Bijbelteksten

Trefwoord 
Wijzigen
Genade

Categorie

Toelichting

Bijbelteksten
Psalmen  111  : 1  t/m 10
Halleluja! Ik zal de HEERE loven met heel mijn hart in de kring van de oprechten en in hun gemeenschap. De werken van de HEERE zijn groot, zij worden onderzocht door allen die er vreugde in vinden. Zijn daden zijn vol majesteit en glorie, Zijn gerechtigheid houdt voor eeuwig stand. Hij heeft voor Zijn wonderen een gedachtenis gemaakt, de HEERE is genadig en barmhartig. (HSV-vertaling)

Halleluja! Ik wil de HEER loven met heel mijn hart in de grote kring van oprechten. Machtig zijn de werken van de HEER, wie ze liefheeft, onderzoekt ze. Zijn daden hebben glans en glorie, zijn rechtvaardigheid houdt stand, voor altijd. Hij stelde een gedenkdag (SV: gedachtenis) in voor zijn wonderen. Genadig en liefdevol is de HEER. (NBV-vertaling)

Aan de hand van het profetische Woord uit de Bijbel kunnen we de Hand van de Almachtige in onze tijd herkennen. Bijzonder van toepassing op onze tijd zijn in dit verband enkele regels uit Psalm 111. Er moet wel naar gespeurd worden. Want wat je niet weet, kun je ook niet zien. Om Gods wonderen te zien moet je lezen, speuren in de "gedachtenis" (het gedenkboek dat de Heilige Israël daarvoor heeft laten schrijven): de Bijbel. Tegelijk moet je "de krant lezen". Dus nagaan wat er in en rond Israël gebeurt.

Bron : "Eindtijd, Israël en Islam" van drs. Jan van Barneveld
Spreuken  28  : 13
Wie zijn overtredingen bedekt, zal niet voorspoedig zijn; maar wie ze belijdt en nalaat, die vindt ontferming. (NBG-vertaling)

Wie niet voor zijn zonden uitkomt, kent geen voorspoed; maar wie ze belijdt en zijn leven betert, kan rekenen op liefde en genade.
Mattheus  12
Ga en leer wat dit betekent. Ik verlang genade en geen offerande. Hij wil onze religieuze offerandes niet. Hij wil dat we barmhartig zijn voor mensen. En Hij wil niet dat wij proberen Hem offers te geven telkens als wij een fout maken. Hij wil dat wij Zijn Genade ontvangen. Als wij de genade van God willen ontvangen voor onze mislukkingen, dan moeten wij onze zonden belijden. Dan zal genade door ons heen vloeien naar andere mensen. Een echte christen weet hoeveel hem vergeven is. Ze begrijpen de omvang van wat het betekende, dat Jezus stierf voor hun zonden en hun schulden betaalde. En ze zijn niet zo snel om andere mensen te bekritiseren en veroordelen.

Bron : Joyce Meijer, aflevering 2, Family7
Handelingen  15  : 11
"Maar wij geloven, door de genade van den Heere Jezus Christus, zalig te worden, op zulke wijze als ook zij." (Statenvertaling)

Wij geloven dat we alleen door de genade van de Heer Jezus gered kunnen worden, op dezelfde wijze als zij.
Efeziers  4  : 29
Geen liederlijk woord (= vuile taal) kome uit uw mond, maar als gij een goed (woord) hebt, tot opbouw, waar dit nuttig is, opdat zij, die het horen, genade ontvangen. (NBG-vertaling).

Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goeddoen aan wie ze hoort.(NBV-vertaling)

   Bijbeltekst toevoegen

Website('s) of documenten
 Getuigenis Leven na de genadeklap, youtube 18.59 minuten
 Intervieuw met Arie de Rover over zijn boek "Leven na de genadeklap" (EVA-radio 10-8-2013)

 


  Terug


Versie december 2009