hoofdmenu | Zoek op Categorie | Zoek op Trefwoord | Nieuw | Zoeken | Bijbel

 

Bekijken Bijbelteksten

Trefwoord 
Wijzigen
Geboorte (De maagdelijke geboorte van Jezus)

Categorie

Toelichting

De maagdelijke geboorte van Jezus Christus

Met de geboorte van Jezus Christus is iets bijzonders aan de hand. Christenen spreken ook wel over de maagdelijke geboorte. Dit betekent dat Jezus Christus is verwekt door een actie van de Heilige Geest zonder de tussenkomst van een menselijke vader. Jezus werd dus geboren uit een maagd, Maria.

 

Natuurlijk kan jij je afvragen of het wel mogelijk is om geboren te worden zonder tussenkomst van een menselijke vader. Misschien is het handig om eerst de achtergrond hiervan te begrijpen. Jezus is de Zoon van God die als mens naar de aarde kwam. Hij was en is zowel God als mens. Het grootste wonder van de geboorte van Jezus is daarom de menswording van God zelf. Hiervoor was het nodig om een menselijke moeder te hebben en een goddelijke vader. Dat is dus de kern van het leerstuk van de maagdelijk geboorte. Jezus werd als God en mens geboren en heeft God als Vader.

 

Het gevaar bij dit onderwerp is om je stuk te staren op of dit nu wel of niet mogelijk is. De belangrijkste vraag is of jij gelooft dat God op deze manier naar ons mensen hier op aarde gekomen is. Is er werkelijk iets bijzonders met Jezus aan de hand of niet? Was Hij zomaar iemand in de geschiedenis of zou Hij werkelijk de Zoon van God zijn?

 

Als het waar is dat Jezus de Zoon van God is dan is de gedachte van een maagdelijke geboorte niet zo’n probleem. Als de God die deze aarde gemaakt heeft hier iets mee te maken heeft dan ligt de zaak anders. Als Hij de aarde geschapen heeft dan is het niet zo’n moelijke vraag of een maagdelijke geboorte mogelijk is…

 

Bron : http://www.waaromgeloven.nl/jezuschristus/de-maagdelijke-geboorte-van-jezus-christus


Bijbelteksten
Onbekend/Anders

   Bijbeltekst toevoegen

 


  Terug


Versie december 2009