hoofdmenu | Zoek op Categorie | Zoek op Trefwoord | Nieuw | Zoeken | Bijbel

 

Bekijken Bijbelteksten

Trefwoord 
Wijzigen
Loven

Categorie

Toelichting

Bijbelteksten
Psalmen  66  : 17

Ik riep tot Hem met mijn mond, en Hij werd verhoogd onder mijn tong. (Statenvertaling)

David had ook problemen, net zoals jij en ik. Er waren tijden in z'n leven dat hij dacht: nu is het afgelopen, ik word gedood door mijn vijanden. Bibberend van angst en benauwdheid verschool hij zich dan in een spelonk. Maar weet je wat hem er steeds weer bovenop hielp? Hij kende en hij hield van het Woord van God.  Weet je wat David ging doen? Hetzelfde wat Jona in die grote vis deed, hetzelfde wat Nehemia deed, hetzelfde wat Paulus en Silas deden in die gevangenis en vele anderen. Hun geheim werkt altijd wonderen uit. David zegt: "Toen mijn mond Hem aanriep, lag een lofzang in mijn mond." (Psalm 66:17).

 

Daarna ging David heerlijk lofprijzen en toen greep God in! Wil je dat God ook in jouw situatie zal ingrijpen? Doe dan hetzelfde. Sta (of zit) niet a.s. zondag in je kerk voor je uit te staren en glazig te kijken, terwijl je aan je probleem denkt. Ga God aanroepen en ga dan lofprijzen! Die combinatie zal wonderen bewerken!!  Vergeet nooit:  de duivel haat het als je lofprijst, omdat hij dan moet loslaten. Laat jouw gevangenis schudden en laat God je deuren openbreken. God heeft beslist geen oorproblemen en is ook niet bijziend. "Zijn ogen doorlopen de ganse aarde om krachtig bij te staan wiens hart volkomen naar Hem uitgaat!"

 

 


Psalmen  111  : 1  t/m 10
Halleluja! Ik zal de HEERE loven met heel mijn hart in de kring van de oprechten en in hun gemeenschap. De werken van de HEERE zijn groot, zij worden onderzocht door allen die er vreugde in vinden. Zijn daden zijn vol majesteit en glorie, Zijn gerechtigheid houdt voor eeuwig stand. Hij heeft voor Zijn wonderen een gedachtenis gemaakt, de HEERE is genadig en barmhartig. (HSV-vertaling)

Halleluja! Ik wil de HEER loven met heel mijn hart in de grote kring van oprechten. Machtig zijn de werken van de HEER, wie ze liefheeft, onderzoekt ze. Zijn daden hebben glans en glorie, zijn rechtvaardigheid houdt stand, voor altijd. Hij stelde een gedenkdag (SV: gedachtenis) in voor zijn wonderen. Genadig en liefdevol is de HEER. (NBV-vertaling)

Aan de hand van het profetische Woord uit de Bijbel kunnen we de Hand van de Almachtige in onze tijd herkennen. Bijzonder van toepassing op onze tijd zijn in dit verband enkele regels uit Psalm 111. Er moet wel naar gespeurd worden. Want wat je niet weet, kun je ook niet zien. Om Gods wonderen te zien moet je lezen, speuren in de "gedachtenis" (het gedenkboek dat de Heilige Israël daarvoor heeft laten schrijven): de Bijbel. Tegelijk moet je "de krant lezen". Dus nagaan wat er in en rond Israël gebeurt.

Bron : "Eindtijd, Israël en Islam" van drs. Jan van Barneveld
Psalmen  139  : 13  t/m 16
U was het die mijn nieren vormde, die mij weefde in de buik van mijn moeder. Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan, wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt. Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel. Toen ik in het verborgene gemaakt werd, kunstig geweven in de schoot van de aarde, was mijn wezen voor u geen geheim. Uw ogen zagen mijn vormeloos begin, alles werd in uw boekrol opgetekend, aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één. (NBV-vertaling)

   Bijbeltekst toevoegen

 


  Terug


Versie december 2009