hoofdmenu | Zoek op Categorie | Zoek op Trefwoord | Nieuw | Zoeken | Bijbel

 

Bekijken Bijbelteksten

Trefwoord 
Wijzigen
Reiki

Categorie
Occultisme

Toelichting
Wat is reiki?
Reiki staat voor universele levensenergie. Deze leer is afkomstig uit het Japanse Boeddhisme. In het Japans betekent REI ‘geest’ en KI ‘energie’; het is dus de leer van de geestesenergie.

Reiki in de praktijk
Reiki is in. Het doet opgang overal in Nederland. En het lijkt zo onschuldig. In vier avonden leren hoe je anderen kunt "helpen". Nee, niet zomaar, maar door middel van handoplegging. Dan kun je zelf als mens beschikken over goddelijke, kosmische energie om een ander mens, of een dier of plant, ja zelfs jezelf te helpen. Je krijgt energie om genezing bij ernstige ziekten te bevorderen. Wat daar voor nodig is? Gewoon vier inwijdingsavonden volgen bij een plaatselijke reiki-cursus gegeven door een plaatselijke reiki-leraar. Want daar leren ze je hoe je het praktisch kunt beoefenen. Het leert de mensen om de goddelijke, kosmische energie via de handen door te geven aan anderen. Dan kun je door middel van het aanroepen van een mantra in contact treden met die kosmische energie. Vervolgens kun je die energie gebruiken om een ander te genezen. Wat er niet bij verteld wordt door de leraren die deze cursussen overal in het land geven is, dat die mantra de naam is van een demon (boze geest). Je treedt dus in contact met deze boze geest, die daardoor invloed gaat uitoefenen op je. Dat gebeurt geleidelijk aan onder de dekmantel van de gedachte dat je in contact staat met God of een goddelijke energie en de beschikking krijgt over de krachten van genezing. Mensen die aan reiki doen worden hierdoor misleid en de occulte wereld ingezogen. Ze voelen warmte door hun lichaam stromen en denken dat het goddelijke liefde is, terwijl het gevoelsnabootsingen zijn van de boze. Ze krijgen bijzondere gedachten en denken dat deze van God komen, maar het zijn gedachten van de duivel.

Waarom is Reiki levensgevaarlijk en moet je je daar verre van houden?

De Here God waarschuwt ons sterk in de Bijbel tegen occulte handelingen.

1. Er is maar één uw Heelmeester, dat is de HERE God (Exodus 15:26). Jezus geeft Zijn discipelen macht om op zieken de handen te leggen en hen te genezen, maar dat gebeurt nooit in eigen naam of in de naam van een andere ‘macht’, maar alleen in de Naam van Jezus Christus. Niet de mens of de één of andere macht heelt en geneest maar alleen Jezus, de Opgestane Here.

2. God heeft ons ten strengste verboden om boze geesten aan te roepen (Deuteronomium 18:9-22, 29:24-26). Wij mogen op geen enkele wijze in contact treden met demonen, noch met de geesten van doden of machten waarvan we de oorsprong niet weten. Want dan loop je groot gevaar je open te stellen voor invloed van de boze (zie ook 1 Korinthiërs 10:14 ev).

Wat doet zo’n demon?
Deze demon zuigt je geloof weg en vult je hart met duisternis. Het leven vergelijkt Jezus met een huis waarin een bewoner is of bewoners zijn. Is dat de HERE of zijn dat boze geesten? Een tussenweg bestaat er namelijk niet. Wie zijn huis op orde heeft en niet vult met Gods goede Geest die krijgt vroeg of laat te maken met andere geesten die bezit nemen van het levenshuis. De deur naar hen toe moet daarom absoluut op slot zijn en blijven. Wie aan reiki doet, opent de deur naar de invloed van die boze geesten met alle gevolgen van dien: duisternis, angst, misschien ook zelfmoordplannen of zelfmoordneigingen.

Geloof daarentegen is geen gevoel, maar een zeker weten en een vast vertrouwen. God wil niet dat de mens passief wordt in volkomen afhankelijkheid van hogere machten die hem of haar zeggen wat hij of zij doen moet. Een van de tactieken van de boze is de mens passief te maken, zodat er niet meer zelfstandig gedacht en verantwoorde keuzes gemaakt worden.

Wat moet je doen als je zelf Reiki gedaan hebt of ermee in aanraking gekomen bent?

1. Wie zich heeft opengesteld voor een mantra, die heeft het eerste gebod overtreden ‘Geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.’ Dat is zonde. Het is verkeerd om geesten aan te roepen. Dat zal allereerst beleden moeten worden (1 Johannes 1:7-9).

2. God is rechtvaardig en moet de zonden straffen, maar Hij is ook barmhartig en doet ons niet naar onze zonden. Hij vergeeft! Door het offer van de HERE Jezus is er vergeving en door Zijn bloed bevrijding van alle bindingen van de boze (Kolossenzen 1:21-23, Jesaja 53:5,6).

3. Wie zelf beïnvloed is geraakt door het aanroepen van deze mantra’s kan dikwijls zelf niet vrijkomen van deze machten. Hij doet er goed aan om naar een hulpverlener te gaan (een predikant, ouderling of iemand die hier raad mee weet). Belangrijk ook is weerstand te bieden tegen de boze (Jakobus 4:6 en 7, 1 Petrus 5:8-10). Niet vanuit jezelf maar in de kracht van het bloed van het Lam (Openbaring 12:11).

4. Als je een ander hebt "geholpen" met reiki, dan zal je dat aan die ander moeten vertellen, hem of haar om vergeving vragen en samen bidden of de HERE die ander wil reinigen van alle smetten en invloeden van de boze. Ook hier kan hulp van derden nodig zijn.

Bron : Bijbel en Onderwijs, ds. J. Maliepaard/ds. E.J. van der Linde, http://www.dlinde.nl/index.php/reiki.htm

De spirituele wereld is reëel en aktief in reiki. Er zijn miljoenen reikianen aktief wereldwijd, van ziekenhuis tot in de schoonheids-salon, die soms zelfs ongevraagd reiki toepassen. Reiki wordt zowel gebruikt door christenen als new-age helers, die denken dat ze ons zegenen met de reiki helings-macht zoals Jezus dat deed. We zegenen u reikianen en wij veroordelen ze zeker niet, in feite gaat alleen maar over hun en God. Maar de kerk en christenen hebben een verantwoordelijkheid t.o.v. de reikianen om hun te waarschuwen en de Waarheid te vertellen! In de bijbel staat duidelijk in; Efe.6,12; "want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, (reikianen), maar tegen de overheden en tegen de machten (reiki), tegen de wereldheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten (reikidemons)", ....dit is dus niet persoonlijk, dit is spiritueel.God toont ons duidelijk de groeiende behoefte om de waarheid over reiki te delen, gezien de nood van meer en meer mensen die verdwaald zijn in reiki en new-age, die zich afvragen waarom ze in zo'n vertwijfelende toestand verkeren en aan onze kerkdeuren aankloppen voor hulp,
 

Getuigenis van een ex reikimeester:
,..."zoals reiki niet werkte voor de vele reikianen die ik gedurende de loop der jaren heb ontmoet, als Reiki Alliance Master en naderhand als christelijke intercessor. Wij allemaal, zoals ikzelf, de ene na de andere kwamen in grote persoonlijke problemen. Ondanks dat we vele jaren aktief met reiki gewerkt hadden en vele boven-natuurlijke helingen ervaren hadden. Ondanks onze liefdevolle harten en de roeping om zelf en anderen te helen, hadden we na enkele jaren meer problemen dan ooit tevoren. Maar toen ontmoette ik Jezus Christus God...........en werd bevrijd en een nieuwe creatie, prijs de Heer. Ik werd bijbels gedoopt, kwam uit het water en reiki stopte, na 12 jaar aktief geweest te zijn als reikimeester............"


Het is ook belangrijk om deze demonische krachten achter reiki en hun uitwerkingen te onthullen, om er zo gemakkelijker spiritueel autoriteit over te nemen, in Jezus naam.(Luk.10)

In 2006 waren er ongeveer 60 miljoen reikianen wereldwijd, 16 miljoen reiki gerelateerde websites. Reikimeesters die er mensen op uitnodigen om; "... te worden zoals Jezus, door middel van het reikimeesterschap" (Mat.24-24) en onwetende christenen die getuigen dat; "reiki werkt en ze dichter bij God heeft gebracht". Dit toont wederom de effectieve deceptie van spiritualiteit zoals reiki en zijn levensechte manifestaties. We voelen een oprechte compassie voor alle reikianen die verblind zijn door dit, stel U eens voor dat U een oprechte roeping heeft om boven-natuurlijk te helen en U wordt zo verblind en misleid dat U in reiki verstrikt raakt. Wat jammer, want dat leidt tot veel leed en uiteindelijk naar Sheol, wat we in praktische voorbeelden zullen aantonen. 
Iedereen die aan een reikicursus begint denkt dat ze dezelfde helingswijze zullen leren als Jezus gebruikt heeft, d.m.v handoplegging. Maar als ze hun handen opleggen, zullen ze slechts een kanaal zijn voor de reiki-energie, die door hun naar iemand anders stroomt. Zonder te beseffen dat ze zondigen en steeds meer demonisch gebonden zullen worden. Ze zullen onder de spirituele wetten vallen van het oude Testament en als alle consequenties hiervan  vooraf geweten hadden, dan hadden ze waarschijnlijk aan reiki zich nooit verbonden, noch door een reiki behandeling te ontvangen of zich te laten inwijden in reiki.  Ja, het is waar.... reiki werkt echt en heelt, maar de prijs is erg hoog.

Bron : http://www.jesus-reiki.com/Reikidemons/page1_nl.htm



Bijbelteksten
Exodus  15  : 26
Hij zei: Als jullie de woorden van de HEER, jullie God, ter harte nemen, als jullie doen wat goed is in zijn ogen en al zijn geboden en wetten gehoorzamen, zal ik jullie met geen van de kwalen treffen waarmee ik Egypte heb gestraft. Ik, de HEER, ben het die jullie geneest. (NBV-vertaling)

Er is maar n uw Heelmeester, dat is de HERE God. Jezus geeft Zijn discipelen macht om op zieken de handen te leggen en hen te genezen, maar dat gebeurt nooit in eigen naam of in de naam van een andere macht, maar alleen in de Naam van Jezus Christus. Niet de mens of de n of andere macht heelt en geneest maar alleen Jezus, de Opgestane Here.

Bron : Bijbel en Onderwijs, ds. J. Maliepaard/ds. E.J. van der Linde, http://www.dlinde.nl/index.php/reiki.htm
Deuteronomium  18  : 9  t/m 14
Wanneer gij gekomen zijt in het land dat de HERE, uw God, u geven zal, dan zult gij niet leren doen naar de gruwelen van die volken:
- Onder u zal er niemand worden aangetroffen, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet gaan,
- die waarzeggerij pleegt,
- geen wichelaar,
- uitlegger van voortekenen,
- of tovenaar,
- geen bezweerder,
- niemand, die de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt
- of die de doden raadpleegt.

Want ieder die deze dingen doet, is de HERE een gruwel, en ter wille van deze gruwelen drijft de HERE, uw God, hen voor u weg. Gij zult onberispelijk staan tegenover de HERE, uw God; want deze volken, die gij verdrijven zult, luisteren naar wichelaars en waarzeggers, maar u heeft de HERE, uw God, dit niet toegelaten. (NBG-vertaling)

God heeft ons ten strengste verboden om boze geesten aan te roepen. Wij mogen op geen enkele wijze in contact treden met demonen, noch met de geesten van doden of machten waarvan we de oorsprong niet weten. Want dan loop je groot gevaar je open te stellen voor invloed van de boze.

Bron : Bijbel en Onderwijs, ds. J. Maliepaard/ds. E.J. van der Linde, http://www.dlinde.nl/index.php/reiki.htm
Deuteronomium  29  : 24  t/m 26
Dit zal het antwoord zijn: Zij hebben het verbond geschonden dat de HEER, de God van hun voorouders, met hen sloot toen hij hen wegleidde uit Egypte; ze zijn andere goden gaan vereren en hebben neergeknield voor goden die ze nog niet kenden en die de HEER niet voor hen had bestemd. Dat is de reden waarom de HEER in woede tegen dit land is uitgebarsten en alle vervloekingen die in dit boek beschreven staan over hen heeft uitgestort. (NBV-vertaling)

God heeft ons ten strengste verboden om boze geesten aan te roepen. Wij mogen op geen enkele wijze in contact treden met demonen, noch met de geesten van doden of machten waarvan we de oorsprong niet weten. Want dan loop je groot gevaar je open te stellen voor invloed van de boze.

Bron : Bijbel en Onderwijs, ds. J. Maliepaard/ds. E.J. van der Linde, http://www.dlinde.nl/index.php/reiki.htm
Onbekend/Anders

   Bijbeltekst toevoegen

Website('s) of documenten
 Ex-reikimaster vindt echte liefde in Jezus Christus
 Getuigenis : Of God of de wereld
 Getuigenis : Of God of de wereld
 Ik zocht helemaal niet naar God
 Leven van ex reiki-meesteres die tot bekering is gekomen
 Reiki - Jezus

 


  Terug


Versie december 2009